Wednesday 3 August 2011

KERANG BAKAR

petang tadi aku dan keluarga pergi kepasar binjai untuk melihat jualan kuih muih disana. dengar cerita tak kurang hebat jugak disana memandang bertambahnya penjual kuih muih dibulan ramadhan ni. petang hari aku pegi tu adalah hari ke3 puasa. sampai aje aku rasa semacam je keadaannya. dengan parking kereta yg berlambak2 masih kosong yg mana aku rasakan tak berapa meriah mana la keadaan disitu. tapi aku turun jugak dgn harapan dapat la aku melihat sendiri kuih muih yg nk aku tengok dengan mata kepala aku sendiri. mungkin terlalu awal aku pergi, itu pasal orang masih kurang ramai (aku menyedapkan hati sendiri...)

sebaik saja aku turun terus aku masuk kepasar basah utk mencari ulam ulaman terlebih dulu sebelum meronda dikawasan kuih muih. dah selesai  membeli ulaman aku terus menerjah kekawasan kuih. habis satu round tanpa sebarang belian aku melangkah untuk kali kedua. bukan tak berkenan tapi agak terkejut dengan harga. last2 untuk mengelakkan kepenatan yg berganda aku beli la jugak serba sedikit juadah ptg tu. ambil syarat alang2 dah sampai kesana. akupun malas sangat la nk komen panjang2 pasal harga makanan ni. mahal2 pun beli jugak. lepas tu pot.. pet.. pot.. pet.. berleter. buat apa? menambahkan dosa. kalau rasa tk munasabah baik jgn beli. mcm org sebelah masa aku beli kerang bakar. aku dengar dia tanya harga pari bakar. RM7 dengan saiz sebesar tapak tangan orang dewasa, dibelah dua pulak tu... huhu.. korang bayang la sendiri..

ok lah tanpa memanjangkan lagi "kemerapuan" aku kali ini, aku nk ucapkan selamat berbuka puasa pada korang semua semoga ramadhan kali ini akan menambah lagi rezeki korang. jgn terlalu membazir. kalau syaitan sudah dibelenggu jangan la pulak kita jadi sebahagian dari sahabatnya... faham maksud aku kan?

wassalam..... jumpa lagi dilain waktu

No comments:

Post a Comment